Posicionament: CODITA en contra de la retirada de l’helicòpter medicalitzar de Mora d’Ebre

La Generalitat de Catalunya ha anunciat que Móra d’Ebre perd el seu helicòpter medicalitzat o que aquest serà traslladat a Lleida; la raó és la falta d’helicòpters de substitució quan les aeronaus han de passar el manteniment. L’empresa que s’encarrega d’aquest servei és Eliance i des de la Generalitat expliquen que ja estan aplicant les sancions oportunes, donat que per contracte han d’assegurar helicòpters de substitució.

El cas és, com asseguren des de CODITA, que “ens quedem sense un servei d’emergència imprescindible per la població tarragonina que posa en qüestió la seva equitat en l’accés a l’atenció sanitària”.

Igualment, des del Col·legi asseguren que el servei de l’helicòpter medicalitzat és bàsic i necessari “fa serveis diaris tot l’any  i permete el trasllat politraumatitzats, així com persones que pateixen infarts o ictus”.

“Amb la retirada d’aquesta aeronau incrementem el temps de trasllats de malalts, posant en perill situacions vitals” alerten també des de CODITA, i es que amb les bases d’helicòpters que fins ara hi havia a Catalunya:  a Lleida, al Trueta de Girona, al Parc Taulí, a Sabadell i a Mora d’Ebre estava assegurada l’arribada del SEM a qualsevol indret del país en uns 20 minuts, amb la retirada de l’aeronau de Mora d’Ebre, a tota la zona de Terres de l’Ebre el temps d’arribada a un centre hospitalari s’incrementarà fins als 40 minuts.

Finalment, CODITA recorda que, a més, amb les noves obres de l’Hospital Joan XXIII, s’ha perdut l’heliport de l’Hospital que ara ha passat a estar a uns dos quilòmetres de l’Hospital, cosa que fa imprescindible, més enllà de l’helicòpter, disposar sempre d’una ambulància medicalitzada per fer el trasllat per carretera dels pacients.

Per tot això, el Col·legi expressa la seva disconformitat amb aquesta decisió “ens preocupa la salut de la nostra població, hem d’assegurar un bon servei i una atenció sanitària eficient i eficaç als nostres ciutadans. Treure, ni que sigui temporalment, l’helicòpter de Mora d’Ebre, és un clar perjudici per a la nostra població”.

 

 

Arxius

Butlletí

Butlletí

* Requerit

Reglament (UE) 2016/679 del 27 d’abril de 2016 (RGPD)


D’acord amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679 del 27 d’abril de 2016 (RGPD) i la normativa vigent en matèria de protecció de dades personals, els informem que les dades que figuren en la present comunicació estan incloses en un fitxer de tractament de dades titularitat de COL·LEGI D’INFERMERES I INFERMERS DE TARRAGONA. Aquestes dades seran utilitzades exclusivament per l'enviament de comunicacions que puguin ser del seu interès. Les seves dades no es comunicaran a tercers, excepte per obligació legal, i es mantindran mentre no sol·liciti la seva cancel·lació o oposició. L’informem que aquestes dades seran també compartides amb l’empresa MAILCHIMP, encarregada de l’enviament i gestió del NEWSLETTER. Si desitja deixar de rebre comunicacions, revocar el seu consentiment o exercir els drets d’accés, rectificació, portabilitat, oposició, limitació o cancel·lació, pot sol·licitar-ho, en qualsevol moment, enviant un correu electrònic a l'adreça de correu electrònic [email protected], indicant a l'assumpte "Baixa comunicacions newsletter" o comunicar-ho per escrit, sempre indicant les seves dades personals a AVDA. PAU CASALS, 13, 5è 43003, Tarragona. Té dret a presentar una reclamació davant l’autoritat de control si considera que poden haver-se vist vulnerats els seus drets en relació a la protecció de les seves dades (agpd.es).

Utilitzem Mailchimp com la nostra plataforma de màrqueting. En fer clic a continuació per a subscriure's, vostè reconeix que la seva informació serà transferida a Mailchimp per al seu processament. Obtingui més informació sobre les pràctiques de privacitat de Mailchimp aquí.